Hír
Médiafogyasztás a Z-generáció körében
A Z-generáció médiafogyasztási szokásairól szóló, a Pécsi Tudományegyetem által végzett kutatás eredményei


A Z-generáció médiafogyasztási szokásairól szóló, a Pécsi Tudományegyetem által végzett kutatás eredményeit mutatják be március 21-én, pénteken a Sapientia Erdélyi Magyar Tudományegyetem marosvásárhelyi Műszaki és Humántudományok Karán a VII. Új Média Konferencia keretében Új média és ifjúsági hálózatok címmel.

A tavaly indított kutatás az 1995-ben és az azt követő években született, érettségire és egyetemi felvételire készülő fiatalok szokásait vizsgálja: hogyan öltözködnek, táplálkoznak, melyek azok a márkák, amelyekhez ragaszkodnak, de leginkább, milyen médiatermékeket fogyasztanak Gagyi József, az Alkalmazott Társadalomtudományok Tanszék docense, az Új Média Konferencia egyik főszervezője rámutatott, a kutatás fontossága abban rejlik, hogy megpróbálja megérteni a Z-generációt, a hatékonyabb kommunikáció érdeklében: „Hogyan lehet ennek a generációnak a tagjait megszólítani, a figyelmüket felkelteni és főleg a tudást átadni nekik, mert ők állítólag sokat tudnak, tájékozottak, a kérdés az, hogy hogyan használják ezt a tudást”- mutatott rá a kutatás lényegére. Ez a korosztály mire eléri a 21 éves kort, 20000 órát tévézik, 20000 mailt ír, 10000 órát tölt videójátékokkal, 10000 órát telefonál, de csak 5000 órát olvas. Folyamatosan a „hálón”, kapcsolatban van, ezért is nevezik őket még „bedrótozott nemzedéknek”, vagy „digitális őslakosoknak”. A kutatás elindítói arra keresték a választ, hogy hogyan tanulnak, mit tudnak és mit nem, agresszívebbek vagy állandóan a közösségben élve kooperatívebbek lesznek, mint az előző nemzedékek, az elődeik, a régi világ emberei? A rádióhallgatás és újságolvasás a legkevésbé jellemző erre a korosztályra az átlagos napi 6-7 órás médiafogyasztás mellett, míg a legelterjedtebb eszköz a mobiltelefon, amelyen ma már nem csak beszélni, de chatelni lehet, olvasni, filmet nézni, zenét hallgatni, információkat gyűjteni és megosztani.

A Pécsi Tudományegyetem Komunikáció- és Médiatudományi Tanszék munkatársai Glózer Rita, Guld Ádám és Maksa Gyula szerint ezek azok a fiatalok, akiket szeretnének az egyetem számára megnyerni.

Forrás: 2014. március 20. csütörtök, 14:27  Antal Erika
http://www.maszol.ro/index.php/tarsadalom/26584-mediafogyasztas-a-z-generacio-koreben 

ESEMÉNYNAPTÁR

2019. március
H K Sze Cs P Szo V
       
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Események

04
dec
http://www.theprospect.net/wp-content/uploads/2014/07/college-students-awesome.jpg
Időpont:
2014-12-04 09:00
Helyszín:
Pécs, Zsolnay Vilmos u. 16., E25 épület, 001. terem
03
dec
http://eszaon.hu/wp-content/uploads/2014/02/diákok-fiatalok-egyetemisták-800x531.jpg
Időpont:
2014-12-03 14:00
Helyszín:
Pécs, Zsolnay Vilmos u. 16., E25 épület, 301. terem
20
nov
TUDOMÁNYKOMMUNIKÁCIÓ
Időpont:
2014-11-20 10:00
Helyszín:
Budapest, Ötkert, Budapest, Zrínyi utca 4.
További események