Hír
Megjelent tanulmányok
Tudománykommunikációa a Z generációnak - Tanulmányok a Z generációról
 
 
A PROJEKT KERETÉBEN MEGJELENT TANULMÁNYOK A Z GENERÁCIÓRÓL

A „Z” generáció - Irodalmi áttekintő, összefoglaló
 
Készült a TÁMOP-4.2.3-12/1/KONV-2012-0016 Tudománykommunikáció a Z generációnak projekt keretében
 
A tanulmány a „Z” generációval foglalkozó irodalmak alapján összefoglalja e 15-24 közötti fiatalok alkotta generáció legfontosabb jellemzőit. A kutatás megerősíti, hogy a fiatal generáció egyedi nyelvvel és kommunikációs stílussal rendelkezik, továbbá azt, hogy kommunikációs eszközhasználatuk is igen jellegzetes, egyedi. Az előbbieknek megfelelően a generáció aktivizálása, illetve a velük való kommunikáció csak akkor lehet sikeres, ha megismerjük és meg is értjük e csoport jellemzőit. A fiatalok többnyire nincsenek tisztában az egyetemen folyó akadémiai munkával, amely szükségessé teszi a megfelelő információk áramoltatását irányukba, továbbá az egyetemi karrier utak felvázolását is. A célunk, hogy végül a felsőoktatás iránti elhivatottságukat, érintettségüket növeljük.
 A teljes kutatás sikere érdekében, vagyis a megfelelő kommunikációs mód, kampány kialakítása érdekében ez az irodalmi összefoglaló segít megérteni, hogyan lehet hatékonyan elérni a „Z” generáció tagjait, milyen magtartási jellemzőkkel, értékekkel rendelkeznek, illetve azt is vizsgáljuk, miképp bírhatók aktivitásra. A tanulmány éppen ezért nem csak jelen projekt kapcsán hasznos, hanem segítheti mindazok munkáját, akik más programok során kívánják elérni e fiatal generációt, a tanulmány fontosabb következtetései, megállapításai ugyanis ennek sikerességéhez is hozzájárulnak.
A tanulmány a fentieknek megfelelően bemutatja a különböző generációk legfontosabb jellemzőit, hogy érzékeltessük, milyen különbségek mutatkoznak az egyes csoportok közt, definiálja a „Z” generációt, s kitér a generáció vásárlói és fogyasztói magatartására, motivációira is. A fiatalok márkákhoz fűződő kapcsolatait, illetve ennek marketingkövetkezményeit is vizsgáljuk, amely a technológiához fűződő kapcsolatuk, illetve médiaattitűdjük bemutatásával együtt nagyban segíti a megfelelő kommunikációs stílus, illetve eszközök kiválasztását.

A projekt keretében az alábbi tanulmányok jelentek meg, amelyek elérhetők a zgeneracio.hu weboldalon, a tanulmányok menüpont alatt is.
 
 
Bittner Zoltán - Dr. Kehl Dániel - Dr. Szűcs Krisztián (2013): Az országos megkérdezés eredményei - Kutatási jelentés. TÁMOP-4.2.3-12/1/KONV-2012-0016 Tudománykommunikáció a Z generációnak. A tanulmány teljes terjedelmében megtekinthető az alábbi linken: http://www.zgeneracio.hu/getDocument/321
 
Bittner Zoltán - Dr. Szűcs Krisztián (2013): A régiós megkérdezés eredményei - Kutatási jelentés. TÁMOP-4.2.3-12/1/KONV-2012-0016 Tudománykommunikáció a Z generációnak. A tanulmány teljes terjedelmében megtekinthető az alábbi linken: http://www.zgeneracio.hu/getDocument/811
 
Bittner Zoltán (2013): A 15-29 éves korosztály tevékenységszerkezete az időmérleg-vizsgálatok tükrében – Tanulmány. TÁMOP-4.2.3-12/1/KONV-2012-0016 Tudománykommunikáció a Z generációnak. A tanulmány teljes terjedelmében megtekinthető az alábbi linken: http://www.zgeneracio.hu/getDocument/351
 
Dr. Cserti Csapó Tibor - Dr. Orsós Anna - Dr. Varga Aranka (2013): A cigányság kommunikációs szokásai, médiahasználattal kapcsolatos attitűdjei és a „Z” generáció - Tanulmány. TÁMOP-4.2.3-12/1/KONV-2012-0016 Tudománykommunikáció a Z generációnak. A tanulmány teljes terjedelmében megtekinthető az alábbi linken: http://www.zgeneracio.hu/getDocument/601
 
Dr. Glózer Rita (2013): A fiatalok közéleti véleményformálásának új formái az online térben – Tanulmány. TÁMOP-4.2.3-12/1/KONV-2012-0016 Tudománykommunikáció a Z generációnak. A tanulmány teljes terjedelmében megtekinthető az alábbi linken: http://www.zgeneracio.hu/getDocument/611
 
Dr. Glózer Rita (2013): Hátrányos helyzetű fiatalok kommunikációjának és médiahasználatának vizsgálata – Tanulmány. TÁMOP-4.2.3-12/1/KONV-2012-0016 Tudománykommunikáció a Z generációnak. A tanulmány teljes terjedelmében megtekinthető az alábbi linken: http://www.zgeneracio.hu/getDocument/621
 
Dr. Havasréti József (2013): Ifjúságkutatás Magyarországon különös tekintettel az ifjúsági kultúrák, a kulturális fogyasztás és a média jelentőségére – Tanulmány. TÁMOP-4.2.3-12/1/KONV-2012-0016 Tudománykommunikáció a Z generációnak. A tanulmány teljes terjedelmében megtekinthető az alábbi linken: http://www.zgeneracio.hu/getDocument/531
 
Dr. Maksa Gyula (2013): Képregény(alapú médiaközegek) és ismeretterjesztési lehetőségek- Tanulmány. TÁMOP-4.2.3-12/1/KONV-2012-0016 Tudománykommunikáció a Z generációnak. A tanulmány teljes terjedelmében megtekinthető az alábbi linken: http://www.zgeneracio.hu/getDocument/561
 
Dr. Pais Ella Regina (2013): Alapvetések a Z generáció tudomány-kommunikációjához – Tanulmány. TÁMOP-4.2.3-12/1/KONV-2012-0016 Tudománykommunikáció a Z generációnak. A tanulmány teljes terjedelmében megtekinthető az alábbi linken: http://www.zgeneracio.hu/getDocument/1391
 
Dr. Spéder Zsolt (2013): Elköltözés a szülői házból és az első párkapcsolat kialakítása - a felnőtté válás kulcseseményei a mai Magyarországon a ’20-asok’ körében – Tanulmány. TÁMOP-4.2.3-12/1/KONV-2012-0016 Tudománykommunikáció a Z generációnak. A tanulmány teljes terjedelmében megtekinthető az alábbi linken: http://www.zgeneracio.hu/getDocument/341
 
Dr. Szijártó Zsolt (2013): „Forró témák” a Z-generáció kutatásban: Fogalmi keretek – módszertani megközelítések – Tanulmány. TÁMOP-4.2.3-12/1/KONV-2012-0016 Tudománykommunikáció a Z generációnak. A tanulmány teljes terjedelmében megtekinthető az alábbi linken: http://www.zgeneracio.hu/getDocument/521
 
Duga Zsófia (2013): Tudomány és a fiatalok kapcsolata – Irodalomkutatás. TÁMOP-4.2.3-12/1/KONV-2012-0016 Tudománykommunikáció a Z generációnak. A tanulmány teljes terjedelmében megtekinthető az alábbi linken: http://www.zgeneracio.hu/getDocument/331
 
Guld Ádám - Dr. Maksa Gyula (2013): Fiatalok kommunikációjának és médiahasználatának vizsgálata – Tanulmány. TÁMOP-4.2.3-12/1/KONV-2012-0016 Tudománykommunikáció a Z generációnak. A tanulmány teljes terjedelmében megtekinthető az alábbi linken: http://www.zgeneracio.hu/getDocument/501
 
Guld Ádám (2013): Ilyenek voltak – EMO rajongók stílusélményei retrospektív megközelítésben – Tanulmány. TÁMOP-4.2.3-12/1/KONV-2012-0016 Tudománykommunikáció a Z generációnak. A tanulmány teljes terjedelmében megtekinthető az alábbi linken: http://www.zgeneracio.hu/getDocument/571
 
Németh Boglárka (2013): Cigány fiatalok kommunikációjának és médiahasználatának vizsgálata – Tanulmány. TÁMOP-4.2.3-12/1/KONV-2012-0016 Tudománykommunikáció a Z generációnak. A tanulmány teljes terjedelmében megtekinthető az alábbi linken: http://www.zgeneracio.hu/getDocument/491
 
Soós János (2013): Kommunikáció a fiatalokkal, best practice és trendpéldák – Tanulmány - TÁMOP-4.2.3-12/1/KONV-2012-0016 Tudománykommunikáció a Z generációnak. A tanulmány teljes terjedelmében megtekinthető az alábbi linken: http://www.zgeneracio.hu/getDocument/371
 
Tóbi István (2013): A fiatalok fogyasztása, tartalomfogyasztása – Irodalomkutatás. TÁMOP-4.2.3-12/1/KONV-2012-0016 Tudománykommunikáció a Z generációnak. A tanulmány teljes terjedelmében megtekinthető az alábbi linken: http://www.zgeneracio.hu/getDocument/801 

ESEMÉNYNAPTÁR

2019. március
H K Sze Cs P Szo V
       
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Események

04
dec
http://www.theprospect.net/wp-content/uploads/2014/07/college-students-awesome.jpg
Időpont:
2014-12-04 09:00
Helyszín:
Pécs, Zsolnay Vilmos u. 16., E25 épület, 001. terem
03
dec
http://eszaon.hu/wp-content/uploads/2014/02/diákok-fiatalok-egyetemisták-800x531.jpg
Időpont:
2014-12-03 14:00
Helyszín:
Pécs, Zsolnay Vilmos u. 16., E25 épület, 301. terem
20
nov
TUDOMÁNYKOMMUNIKÁCIÓ
Időpont:
2014-11-20 10:00
Helyszín:
Budapest, Ötkert, Budapest, Zrínyi utca 4.
További események